شهردار منطقه ۱۴ شهر تهران برنامه‌های تابستانی این منطقه برای دانش‌آموزان را تشریح کرد.

شهردار منطقه ۱۴ شهر تهران

همشهری آنلاین: امیر شهرابی درباره طرح تابستانه منطقه ۱۴ برای اقشار مختلف از جمله کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در طرح تابستانه دارالمؤمنین قصد داریم برخی برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و تفریحی را به منظور ایجاد فضای نشاط برای خانواده‌ها برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه خدمات ما به صورت رایگان در پایگاه‌های تابستانی بسیج، مدارس و سرای محلات دنبال می‌شود و شامل گروه سنی کودک و نوجوان است، تصریح کرد: با توجه به اینکه نمی‌خواهیم فقط خودمان کارها را انجام دهیم، استفاده از ظرفیت‌های مذهبی، فرهنگی و آموزشی منطقه را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

شهردار منطقه ۱۴ شهر تهران در ادامه گفت: ویژه‌برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم شامل زنگ تابستان، شب‌های آفتابی با شعار مسجد و کانون‌های نشاط کودکان و نوجوانان است که نگاه تفریحی، ورزشی و علمی دارد البته این برنامه‌ها با طرح‌های شهید آرمان که در مساجد و مدارس اجرا می‌شود نیز هم‌پوشانی دارد اما در این فضا مساجد شاخص محله را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی افزود: اردوهای نیم روزه مادر دختری، پدر پسری و اردوهای زیارتی و سیاحی و همچنین تورهای بازدید از اماکن گردشگری، تاریخی و کارگاه‌های آموزش شهروندی نیز در برنامه‌هایمان قرار دارد.

شهرابی تصریح کرد: بازی‌های گروهی که جنبه ورزشی دارد نیز در برنامه‌های تابستانی قرار داده‌ایم و برنامه‌های گروهی دیگری مانند کتابخوانی، سرود دانش‌آموزی و اجرای تئاتر نیز جزء برنامه‌های تابستانه قرار گرفته است.

وی همچنین از راه‌اندازی یک سایت و اپلیکیشن برای ثبت‌نام متقاضیان خبر داد و گفت: افراد بعد از ثبت‌نام و مشخص کردن رده سنی خود، دوره مورد نظر را انتخاب می‌کند بدین ترتیب ما نیز از این طریق یک بانک اطلاعاتی تشکیل می‌دهیم و متناسب با ثبت‌نام دانش‌آموزان و محله سکونتشان آن‌ها را به گروه‌های محلی در مساجد شاخص معرفی می‌کنیم.

شهردار منطقه ۱۴ شهر تهران تصریح کرد: گروه‌های محلی مذکور نیز با دعوت از ثبت‌نام‌کنندگان آن‌ها را در چارچوب دوره‌ها قرار می‌دهند و دانش‌آموزان علاقمندی و نیاز خود را به شرکت در هر یک از دوره‌ها و کلاس‌ها اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۱۴ دارای ۲۸۸ مدرسه و ۸۰ هزار دانش‌آموز است، افزود: با ایجاد این بانک اطلاعاتی، شبکه ارتباط با نوجوانان ایجاد می‌کنیم و به تدریج برنامه‌ها و کارهای مدنظر برای این قشر را توسعه می‌دهیم.

شهرابی در پایان گفت: برگزاری کلاس‌ها در دوره مرداد و شهریور است و سعی کرده‌ایم از ظرفیت آموزش و پرورش، بسیج و امور مساجد در اجرای برنامه ها بهره‌مند شویم.

کد خبر 871446
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha